luni, 22 octombrie 2012

Sentimentul de vinovatie

Oamenii care te fac sa te simti vinovat. M-am gandit de multe ori la aceasta categorie de oameni, pe care cu siguranta toti o stiti. Cu totii ati avut macar un prieten, o prietena, un coleg, un om pe care nu-l suportati, un parinte sau o ruda care va servea pe tava alaturi de un trandafir eventual...sentimentul de vinovatie.

Am cunoscut cativa dintre ei, care m-au facut sa ma simt responsabila respectiv direct vinovata pentru toate probleme Universului. Am patit asta cred ca de cand aveam 15 ani. Pana recent. Acestia sunt oamenii care va vor face responsabili pentru tot ce se intampla in viata lor, aruncand astfel povara vinei de pe proprii umeri pe umerii altcuiva, ca doar asa este mai usor, nu-i asa? (Andreea Marin line here). Tot acestia te vor face sa te simti vinovat, chiar daca tu nu ai avut nicio contributie la ceea ce tocmai s-a intamplat, apeland la bunul tau simt si la respectul fata de ei.

Nu-mi dau seama de unde pleaca iresponsabilitatea asta de a da in permanenta vina pe altii, oricine ar fi "acei altii". Asa ca va rog sa ma iertati, cei cativa despre care scriu (care probabil vor arunca vina pe altii, deci nu se vor prinde ca este vina despre ei), ca refuz sa ma simt vinovata, ca refuz sa cred ca mereu eu sunt cea care este de vina, ca nu-mi modelez atitudinea si personalitatea in functie de cum va tuna voua astazi.

Tot acesti oameni au adeseori tendinta de a se bucura de raul tau, hrandindu-se parca cu deznadejdea ta si cu faptul ca viata ta este mizerabila intr-o anumita perioada. Asa ca imi pare rau ca nu va hranesc ura si veninul nici voua. Pentru ca e urat, teribil, dezgustator ceea ce faceti.

Va doresc cat mai multa...nevinovatie, ca intotdeauna!



2 comentarii:

Oana's Books spunea...

Urăsc să văd cum toţi te evită atunci când ţi-e bine şi cum rânjesc plini de fericire atunci când ţi-e rău... Şi totuşi, mă bucur că aşa pot separa oamenii de caracter de ceilalţi. :)

PS: Îmi place blogul tău! :)

Fata cu Cafea spunea...

Bine punctat, insa n-o sa scapam niciodata de astfel de persoane. Cel mai trist e cand vezi ca fac acest lucru chiar sub nasul tau.