sâmbătă, 29 octombrie 2011

Cum se fac alegerile astea?

Sigur, suntem pusi in fata alegerilor zilnic. Alegeri de tot soiul. Cu ce ma imbrac azi? Ce mananc la pranz? Ce mananc la cina? Unde merg in week-end? Ce fac in vacanta? Ce comand de mancare? Si tot felul de alegeri usurele care se pot lua doar punandu-ti intrebari de genul: Ce stil vrei, casual sau chic? Ce ai vrea sa mananci? Vrei la munte sau la mare?

Ca multe dintre alegeri se pot dovedi eronate, aia e altceva. Cum ar fi: te-ai imbracat in rochita si a inceput sa ploua. Ai ales Franta si a fost urat tot sejurul. Si asa mai departe. Repercursiunile acestor alegeri nu sunt insa devastatoare. Nici pentru tine si cu siguranta nici pentru nimeni altcineva.

Dar ce se intampla cu alegerile grele? 


 Ideea acestui post, mi-a venit cand o persoana draga, Alex, mi-a zis ca va pleca in Kosovo, pe front si ca s-au facut repartitiile, fiecare soldat ce batalion va avea si in ce zona. Mi-a zis ca el este in zona 1, cea mai periculoasa dintre ele, unde mor oameni pe capete.

 Nu am putut sa nu ma intreb: Cine face alegerile astea si pe ce baza? Cum alegi oamenii care au sanse mari sa fie sortiti pieirii si cum ii alegi pe cei care au sanse sa traiasca? Pe ce principii? Alex imi zicea ca in functie de distinctiile pe care le-ai luat, de vechimea in armata... Adica in functie de cat de bun esti, ai sanse mai mari sa mori?

 In alta ordine de idei, vazusem intr-un episod din Grey's anatomy in care au fost transportati doi bolnavi, infipti amandoi pe o teava, in urma unui accident. Doi oameni care nu se cunosteau, fata in fata. Nu puteau sa-i scoata pe amandoi, era clar ca unul dintre ei va muri. Ma rog, in final au decis cine moare...Dar cum iei alegerile astea? Cum alegi cine traieste si cine moare? Cine esti tu?

 Doar ma intreb si eu....

6 comentarii:

Duduş spunea...

Noi oamenii ne jucam cam mult de'a Dumnezeu...

Paula spunea...

Am văzut si eu acel episod din Grey's anatomy şi, evident, pur şi simplu l-am absorbit. Parcă au făcut alegerea după ce au stabilit care are mai multe şanse de supravieţuire.

Ruxandra spunea...

Alegerile care tin de noi, trebuie sa ni le asumam. Uneori anumite alegeri te pot pune in pericol. Cat despre prietenul tau, meseria aceea implica foarte multe riscuri. Sper sa fie ok acolo, totusi.

Cristina Cioba spunea...

@dudus-din pacate...

Cristina Cioba spunea...

@paula- da, asa este:P

Cristina Cioba spunea...

@ruxandra-sa speram ca va fi bine...desi el a ales!