luni, 20 iunie 2011

Ca la români

Avem o serie de superstiții cretine și mituri idioate. De obiceiuri nici nu mai vorbesc, că fac spume la gură. Așa că...ce ne rămâne de făcut? Să facem mișto de ele!

Categoria I: Superstiții

1. Pisica neagră care-ți taie calea


Vei avea un ghinion de nedescris. Te calcă mașina, apoi dacă te mai ridici (dar doar dacă) dă peste tine bicicleta, îți rupi gentuța Chanel, ca apoi s-o pierzi, te atacă boschetarii și înainte să ajungi acasă te mușcă doi câini. Când ajungi acasă realizezi că faci pipi pe tine și n-ai cheie și tot așa.

Dar stai puțin, există o cale să scapi de toate astea foarte simplu, rapid și ușor (parcă-s o târâtură d-aia de la teleshopping) faci trei pași în spate, scuipi de 3 ori pe jos și o dată-n sân. No shit. Parcă mă și văd, super aranjată, părul întins de nu-l miști nici cu FBI-ul, fustiță, tocuri, gentuță, scuipând pe stradă. Aș fi hot, nu?

2. Mă mănâncă palma stângă (cum zicea cu grație o maneluță)

Deci clar, băiete sau domniță. Dacă te mănâncă palma stângă, vine norocul peste tine. Câștigi la Loto, salariul intră anticipat și bașca mai găsești și niște bănuți pe jos. Ești mișto de tot.

3. Mi se stinge țigara de cum am aprins-o.

Nu nu, ăsta nu e un semn că ar trebui s-o las mai moale cu țigările, că nici măcar ele nu mă mai suportă, ci e clar: PARTENERUL MĂ ÎNȘEALĂ!!! Mă duc să plâng, acum 10 minute mi s-a stins o țigară.

4. Ziua de 13.

Bine, bine, ghinion, bla bla. Hai sictir. De ce nu e ...12? Sau 15? De ce 13? Said who?!?!?!

5. Dacă spargi oglinda ai 7 ani de ghinion, pe când cioburile unei farfurii/unui pahar aduc noroc.

Ce te faci maică dacă eu am oglinzi din porțelan? Sau și mai bine: farfurii din material d-ăla de oglindă? Ha? Am fentat-o?

6. Dacă verși sare e de rău.

Păi da, e de rău, că tre să bagi aspiratorul în priza și nu e amuzant, credeți-mă.

7. Dacă calci în rahat, ai noroc.

Nu pot avea noroc sub nicio altă formă decât dacă calc în ...caca?

Categoria 2: Mituri


Aici momentan am doar unul care mă scoate din sărite:


Nu intri în biserică dacă ești la menstruație.


Said who? Oricum nu prea mă omor cu mersul la biserică și nush dacă-i de bine sau rău, dar nu merg. Dar dacă-s Bloody Mary ce? Sunt mai necredincioasă?

Categoria 3: Expresii


1. Mi-am pierdut virginitatea


Nu se zice c-ai dat-o de bunăvoie? Sau ai ieșit tu așa, fată simpatică la plimbare și când ai întors capu guess what? Ai pierdut virginitatea. Apăi na, te-ai întors tu disperată s-o cauți reconstituind traseul, dar nu mai era. Pierdut virginitate, o declar nulă!!!

2. A fluiera-n biserică. 


Total și de-a dreptu de-am...pixu. Cine naiba se apucă să fluiere-n biserică? Hm? Aveți apucături d-astea, satanelor?

3. Un șut în fund, un pas înainte

Desigur, figurat vorbind, dar parcă și la propriu dacă-ți ard un șut în dos, înaintezi. Cu tot respectul, desigur

4. A munci de-ți sar capacele?

Avem capace?Și dacă da, atunci unde sunt aceste capace? Și cam care e rata de muncă care provoaca saltul grațios ca al delfinilor de la Constanța a acestor capace? Hm?

5. Ai visat apă? Ești îngrijorat

Serios? Sau poate-am băut prea multă apă și mă tăia pișarea cât dormeam. Sau poate mi-e dor de mare. A, ce zici? Te-am desființat?

6. Dacă fluieri în casă miroase-a pagubă.

În primul rând fluieratul nu degajă mirosuri. As far as I know. Și-n al doilea rând, fluier unde vrea basca mea și DACĂ vrea basca mea. Și nu iese cu pagubă.



Și asta mă face s-o zic încă o dată: Frumoasă țară, păcat că-i locuită!

18 comentarii:

Felicia spunea...

Tocmai acum am spart un pahar.

Norocul: Numai trebuie sa spal 10 pahare, acum spal 9

Ghinionul: M-am taiat....

Si mai e aia, daca calci in rahat(cacofonia a fost intentionata!) iti aduce noroc. Daaa, noroc de un parfum "Caca" Chanel.....

INTJ spunea...

@Miss - daca te calca masina tre' sa faci precum gaina, exclamand: "asta da cocos!" :)) =))

Cristina Cioba spunea...

@felicia-=))misto aia cu 9 in loc de 10:P

caca chanel e cool:P

Cristina Cioba spunea...

@intj-=))) nush daca mi-ar mai arde.dar sper ca totusi nu ma calca, asta-mi doresti tu mie???

INTJ spunea...

@Miss - nu, normal ca nu-ti doresc asta! era doar o varianta de rezerva ... ca sa se planga si vaite stie toata lumea, iar tu poate ca vrei sa fii mai speciala (chiar si daca ai ghinion sau mai ales atunci). :)

SunShine spunea...

:)) Superstitia cu tigara nu o staim.E clar,atunci cand voi avea un iubit si-l voi suspecta de "treburi necurate",ma voi apuca de fumat si daca se stinge tigara il sun si vede el!!!
Apropo de superstitii;)),astazi mi-am uitat portofelul in casa si m-am intors sa-l iau ca singur nu cred ca avea de gand sa vina la mine si colega mea :"Vai fata,nu e bine ca te-ai intors,nu o sa-ti mearga deloc bine azi".Hei serios:))!E ora 21:36 si pana acum am avut o zi superba,dar cine stie ghinionu o fi ascuns dupa usa...
Si tot la capitolul superstitii din Romanica,mai era ceva de genu"Nu te uita in oglinda seara,ca maine nu o sa fii frumoasa".Chiar?!Sa inteleg ca Lady Gaga se uita seara in oglinda si de asta e mai putin frumoasa?;))
Am avut cand eram mai mica doua pisici negre si tot timpul imi taiau calea ca doar nu stateau in vitrina langa jucarii si iti dai seama ca ar fi trebuit sa merg numai inapoi precum racul,de scuipat in san nu mai pomenesc:))
Geniala proprozitie:"Frumoasa tara,pacat ca-i locuita!"si geniala fata:)Felicitari!!!Tu chiar esti precum o raza de soare!

Cristina Cioba spunea...

@intj-era si culmea:))

Cristina Cioba spunea...

@sunshine-=))))) merci mult iubita!!! ai fost o scumpa! si comentariile de genul asta ma lasa speechless...

dinu roman spunea...

dar daca pisica neagra sparge oglinda?

Enchanted Ana spunea...

Ai grija si la cutite..daca lepui cu taisul in sus faci a cearta:))

Cristina Cioba spunea...

@dinu roman-nu vorbi prostii, c-ai dat de naiba:))

Cristina Cioba spunea...

@ana-in primul rand, bine ai venit:)

si in al doilea rand o sa fiu mai carefull:)) ca who knows, n-am chef de cearta. azi nu pun mana pe niciun cutit. nu fac salata de rosii, le manananc cu gura asa, si pun ulei direct peste ele, netaiate. mersi de sfat!:))

Unknown spunea...

:))))))))))) ceva mai amuzant nu am citit in ultimul timp.Chiar m-am destins acum citind postarea asta 8->

Cristina Cioba spunea...

@precious-merci mult iubita!!

Grim spunea...

Deşi apreciez întotdeauna o cuvântare antipatriotică, nu pot să nu remarc că o parte din obiceiurile, superstiţiile şi miturile enumerate de tine nu-s inventate de creierele atrofiate ale "românlor" dupa cum zice chiorul, ci sunt preluate de la alte culturi şi popoare care au şi ele idioţii lor.
Spre exemplu aia cu pisica neagră e e pe la englezi parcă şi are de a face cu vrăjitorile. Nu că noi n-am avea vrăjitoarele noastre, dar până acum eu n-am văzut nici o ţingancă cu pisici negre după ea.. poate doar cu purici.
Aia cu oglinda e de pe vremea romanilor, care aveau şi ei păsăricile lor şi pe care probabil le-au transmis şi dacilor odată cu romanizarea.
Aia cu ziua de 13 are de-a face cu Iisus parca, nu mai ţin minte exact ce, dar sigur nu e de la noi.
Aia cu sarea, iar nu e de la noi şi derivă din faptul că înainte sarea era foarte scumpa pentru că lumea nu prea ştia să o extragă în cantităţile de azi.
Aia cu căcatul şi norocul e clar de la noi, că numai la noi găseşti maldăre de căcat pe trotuar în care să calci.
De aia cu ţigara tre să recunosc că n-am auzit, dar sună la fel de greţos ca aia cu "e fix, mă iubeşte".
Aia cu mâncatul palmei face parte din categoria vastă a mâncărimilor de care suferă românul: palma dreaptă, nasul, după ureche. Unii zic că ar fi supertiţioşi eu zic că sunt râioşi sau nespălaţi.
De ce te scoate din sărite aia cu biserica? Eu zic că la câte aberaţii scoate biserica, cică în numele Domnului, ar trebui să te doară fix în.. mă rog.
Am scris cam mult. Am ajuns să postez pe blogurile altora în loc să-mi văd de al meu. Sper că nu te apuci să-mi iei vreo taxă.

Cristina spunea...

E bine că s-au mai înmulţit scepticii,ţin minte acum câţiva ani când noi eram ciudaţii într-o lume de oameni normali.Normalitatea desfăsurându-se făcând cruce din senin,urmat de un graţios scuipat pe asfalt.În mod demn şi civilizat,se continuă drumul cu o uşurare vizibilă şi mândrie de cetăţean.Comunist şi ţăran.
Dar e bine,începem să ne deşteptăm,am speranţe.

Irina spunea...

:))) E genial postul :)))) Bine, majoritatea postarilor tale sunt in maniera asta si pe mine ma amuza fantastic stilul tau.

:*

Mihaela Gurău spunea...

Nu o stiam pe asta "Nu intri în biserică dacă ești la menstruație." :)) Ce prostie! Noi, romanii, nu stim ce sa mai inventam