vineri, 1 iulie 2011

Nunțile românești-EPIC FAIL!

Cu toții știm bineee cunoscutele și clasicele și of course, plinele de tradiții nunți...românești.

Hai s-o luăm totuși de la început, ca să nu vă pierd pe drum:)

INVITAȚIILE

Of course, veșnicul text ”se cunună Mărioara cu Gigică Forțosu” și bla bla bla. Loc, oră. Invitațiile sunt și ele satenate, cu o mie de modele florale, 5 numere la care poți suna să confirmi invitația (vodafone, orange, zapp, cosmote, telefon fix ??? că deh, e criză......), o mie de fundițe, panglicuțe, plicuri colorate.

ROCHIA


Din păcate am fost la mult prea multe nunți decât m-ar fi ținut nervii sau/și buzunarul. Rochii? Dantelă, paiete, puf, pene, flori, sclipici. N-ar fi așa rău, doar că...TOATE DEODATĂ! Pe o singură rochie. Deci muuuuult mai mult decât m-ar fi ținut nervii. Din nou. Dacă se poate să-ți și iasă sânii din ea, E ȘI MAI BINE!

Bineînțeles, crinolina la rochie și rochiile tip prințesică....fără nu se poate, ce fel de mireasă ai fi???

PANTOFII


Slavă Cerului că ăștia nu prea se văd. Dar și când se văd... bineînțeles, sunt albi. Bineînțeles, sunt satenați.Și tot bineînțeles...au flori. Mari. Cât se poate de mari.

Verdict? Kitsch.

SALA


Scaunele neapărat vor avea funde de saten pe spate (said who???) și ceva mov sau auriu în componență. Covorul și garoafele (sau și mai rău, plantele artificiale) vor fi la mare căutare. Ca să nu zic disperare.

MENIUL


Mămăligă, sarmale, tocană, fasole. Ca la români.

WEDDING LISTS

Ei, toate ca toate, da astea mă scot din minți. Astea-s listele alea în care ei îți ”sugerează”subtil că au nevoie de farfurii și cratițe. Hai dă-o naibii, sunteți 2, sau aveți harem? De câte farfurii puteți avea nevoie?!?!?!?!?!?! No shit. Prefer să dau banii pe-o lună de miere super mișto decât pe 2 cratițe în care nu gătiți nimic pentru că...habar n-aveți cum.

DOMNIȘOARELE DE ONOARE

Îmi aduc aminte când aveam vreo 10 ani și-am fost domnișoară de onoare (cea mai eșuată dintre ele, restul nu-s memorabile). Am avut o rochiță de saten super lucios, roz deschis și gen..gogoșar. Prințesică, de fapt. VARZĂ, în concluzie. Și pletele mele bălaie au fost ondulate și date cu fixativ...și aruncate-n ele niște...flori de plastic, albe:( Ziua aia a fost una din cele mai urâte din viața mea. See my point? Numa domnișoară de onoare să nu fii. Că vei fi nasoală. Nu, n-are importanță dacă ești frumoasă. Acum vei fi nasoală!

LUMÂNĂRILE

Cât se poate de mari și cât se poate de înzorzonate. Am zis, am zis.

TORTUL


10 etaje, 16 figurine, 4 arome. La final? Gura pungă. A da, și nelipsitele flori.

TRADIȚII IDIOATE


1. Banii la găleată!!!


Se iese din Biserică sau din scara blocului, după caz și se aruncă MĂRUNȚIS în niște găleți cu apă.Să fim așa ahtiați după bani? Gen Bună ziua doamna vânzătoare, schimbați și mie niște mărunți? Și ea o să zică: Dar vaaaai, ce e cu miile astea de monede?A, m-am măritat. Bleah.

2. Strigăm darul


Când se dau darurile, fiecare zice tare cu ce sumă a contribuit. Extrem de penibil!!!

3. Furatul miresei

Ziceți ce vreți, dar e kitsch și asta. Mai ales când o înghesuie prin vreun depozit.

Mai știți și altele? Poate chiar din propria experiență!

32 de comentarii:

Dia spunea...

Cu unele sunt de acord cu tine...rochia si tot ce-i prea mult (si strica)...cred ca suntem din zone diferite ca la mine nu am regasit unele "traditii"...doar cu furatul miresei nu sunt de acord cu tine...mie traditia asta imi place...bineinteles atat timp cat nu o inghesui in depozit (vorba ta):))

Enchanted Ana spunea...

Colacu' miresii, voalul pe ochi ca sa vada taticu cat e de pura, aruncatu' pe jos cu apa in fata mirilor (asta chiar nu stiu ce inseamna) gatitu' miresii..si aia cu jartiera :))
Na ca unele's un pic mai noi ;)

Enchanted Ana spunea...

A!si hora aia in fata portii sau a blocului ...urasc partea asta!toti tiganii daca se poate sa se aduna sa vada minunea de mireasa.Nu?!
Si mai stiu ca pe la tara, nasii dau de baut dintr-o sticla la toti satenii care le ies in cale..bleah

Enchanted Ana spunea...

Iarasi i-am adus aminte de ceva :))
intr-o carpa frumos impobobita, se baga pahare ca sa le calce noi insuratei, sa sperie ghinionul .
Daca imi mai aduc aminte de ceva,iti las aici, dar sper sa nu, ca deja am scris destule si te-am ametit cred.
Te pup Miss ca mi-esti draga.

morphine spunea...

nu am fost niciodata la o nunta romaneasca,nu stiam ca se striga suma:))
aia chiar ca e penibil.oribil:))

Lauren spunea...

Din ce-am vazut, cand fura mireasa, n-o inghesuie in depozit, o duce dupa posiblitati la club (unde e penibil si toata lumea are treaba ei) sau in discoteca (unde mai merge, ca parca acolo vezi de toate) :)) Nu stiam ca se striga darul :| Pai as striga mai mult, cine ma verifica? :))

Andra Dan spunea...

ahahahah Prea tare Cristinico. CONGRATS PT BAC!!

Unknown spunea...

Nici macar nu stiam de unele obiceiuri :))) si sincer nu ma intereseaza,eu deja am spus ca la nunta mea nimeni nu va dansa in fata portii,nu ma va cauta viitorul mire pe niciunde pentru ca eu nu ma voi ascunde(cica si asta e un obicei),nu imi voi pune nici o basma in cap dupa ce imi da voalul jos,etc :))).Unele mi se par chiar penibile si nu am de gand sa le respect.Referitor la rochie,mie imi plac rochiile tip printesa,sau ceva in genul asta..dar nu acelea de au crinolina..Siii in ultimul rand,detest rochiile cu flori pe ele sau alte chestii care te fac sa arati ca o sorcova:D

iri spunea...

vreau si eu tort de nuntaaaaa:(((((

INTJ spunea...

io nu stiu din astea pentru ca nu frecventez astfel de gatherings.

Little Princess spunea...

:)))) am ras cu lacrimi!
Mai e traditia aia cu datul de cozonac si prajituri in fata blocului/casei! Stupid:)))
Cum ti-am mai spus, imi place felul tau de a scrie;;)
pup!:*

Lillee spunea...

Cum sa nu, mai sunt: dansatul gainii, hora in fata blocului, turta aia ce se rupe in capul miresei, multe, multe idiotenii.
A trecut printr-o nunta dar a fost pe departe de "clasicul" circ de pe la noi. :)

dinu roman spunea...

oricum ar fi, exista un dram de marlanie. e demonstrat.

morphine spunea...

hei!
aia cu datul de cozonac/prajituri in fata blocului nu es stupid!
it made my childhood:D:D

Anonim spunea...

:))) Voi chiar va duceti la nunti din astea?

Cami spunea...

Asteptam vesti de la Bac!!! Nu ne mai tine pe jar! Si un articol despre asta mi-ar placea sa citesc la tine. Am scris si eu unul zilele trecut, dar mi-ar placea sa citesc punctul de vedere al cuiva din generatia actuala de absolventi. :)

Cristina Cioba spunea...

@dia-=))pai de depozit ziceam:P

Cristina Cioba spunea...

@ana maria p-aia cu jartiera e oribila! e...patetic. gen, get a room!!:))

Cristina Cioba spunea...

@ana maria p-vai si aia cu sticla...SCARBOS!

Cristina Cioba spunea...

@ana maria p-si tu -mi esti draga!:)merci din suflet

Cristina Cioba spunea...

@lauren-pff, daca mai merg la vreuna din-aia strig: 2000 de EURO:)))) pai nu te verifica, dar ei vad dup-aia ce e in plic...

Cristina Cioba spunea...

@danube-thanksss!!!:*

Cristina Cioba spunea...

@precious-that makes two of us:D

Cristina Cioba spunea...

@precious-in leg cu rochiile:P

Cristina Cioba spunea...

@iri-sper ca de la nuntile ALTORA, nu de la a ta!da?:))

Cristina Cioba spunea...

@little princess-merci din sufleeet!!!!:*

Cristina Cioba spunea...

@intj-si eu m-am lasat de mult timp de meseria asta:))))

Cristina Cioba spunea...

@lillee-te si vad in descrierile mele din post=))) cred ca ai fost o mireasa frumoasa rau!si cu bun gust!adica nu cred, mi-s sigura!:*

Cristina Cioba spunea...

@dinu roman-sigur

Cristina Cioba spunea...

@morphine-da eu nu am zis de asta, ci de banii din galeata!

Cristina Cioba spunea...

@anonim-pana pe la vreo 16 ani, ca mergeam cu ai mei.m-am lasat de meserie!:))

Cristina Cioba spunea...

@cami-am scris!!:D