marți, 22 mai 2012

Quesadilla-simplu si repede

Daca nu aveti chef si rabdare sa gatiti-alegeti quesadilla- clasicul aperitiv mexican.  Simplu, repede, ieftin, bun si mai mult de atat, doar 250 de calorii.

De ce ai nevoie pentru prepararea quesadillei?


-Lipii. Tu decizi cite. (Eu am folosit 4)
- Piept de pui. Tu decizi cite bucatele. Eu am folosit 3 (pentru 2 portii-deci una si jumatate pentru fiecare)
-Ardei (rosu, verde, galben-care iti place)
-Usturoi
-Ceapa
-Branza/cascaval (orice fel, mai putin branzica de vaci. telemea, mozarella, etc)
-Rosii


Cum faci?

Simplu ca Buna ziua, no skills required. Intr-un bol tai ceapa, pisezi usturoiul marunt, tai ardeii si rosiile. Asta va fi salsa de legume.


Apoi: Intr-o cana razi branzica/cascavalul. Toata cana, da.

Pui puiul la cuptor sau il frigi in tigaie (cum iti place mai mult, rezultatul va fi acelasi). Reteta spune ca si lipiile sa fie bagate la cuptor pana devin rigide, insa eu va sfatuiesc sa nu, ca la sfarsit sa puteti rula quesadilla si sa nu se rupa lipia. Daca totusi alegeti sa le bagati si pe dansele la cuptor, lasati-le cam 10-15 minute si este suficient.

Dupa ce puiul este gata, il taiati in fasii mai subtiri sau mai groase, si aici tot voi alegeti.

Va amintiti de amestecul de legume? Bun, acum il puneti intr-o tigaie si caliti un pic ingredientele, pana se inmoaie. Dupa asta, puneti frumusel o lipie in tigaie, FARA ULEI. Peste lipie adaugati branzica rasa, puiul, un pic din amestecul de legume si iarasi branza. Atentie! La foc mare si cu atentie! Ideea este sa se inmoaie putin lipia si sa se topeasca branza/cascavalul. Apoi adaugati o alta lipie si presati. Eu data viitoare voi face cu o singura lipie (reduce caloriile substantial) pe care o voi rula. Apoi intoarceti si repetati procedeul si pe cealalta parte.

La sfarsit, daca ati facut cu o singura lipie asa cum am zis eu mai sus, o rulati, iar daca ati facut cu 2 taiati in 4-6 bucati (depinzand de cat de mare este lipia).

Cu ce sos servim quesadilla?


Eu am ales sa o asesonez cu un sos tsatsiki-specific grecesc. Simplu de facut si el.

Aveti nevoie de: marar, 4-5 linguri iaurt/smantana, sare dupa gust si castraveti. Le amestecati si et voilà! Puteti, daca doriti, atunci cand puneti in tigaie prima lipie, sa o ungeti fie cu acest sos, fie cu o lingurita de ulei de masline.


Usor, asa-i?:) Bon appétit, mes amis.


Voi ce gatiti simplu si de efect?

4 comentarii:

Federova spunea...

Ce dor imi e de Quesadilla!!! Am lucrat intr-o bucatarie a unui retaurant mexican ceva timp si mancam destul de des, acum imi lipseste. Sunt diverse retete de Quesadilla si diverse moduri de preparare dar nu foarte diferite de ce ai descris tu. Noi o mancam cu sos de rosi picant, smantana si sos de avocado :X.
Mi-am preparat o data acasa dar nu-mi place in tigaie deloc.
Acolo o bagam intr-un cuptor dar nu cum avem noi de aragaz ci cu lampite unde se rumenea putin si foarte repede, era altfel..

Cris-Mary spunea...

Suna bine.. Simplu ..hmm .. am cateva retete dar nu le spun aici ca sunt prea lungi :d voi face o postare sa-tispun:D Uite o reteta iti las totusi : http://www.cris-mary.com/life-in-pictures-4.html

Cristina Cioba spunea...

@federova-mmm, deja mi-ai facut pofta!!!

Cristina Cioba spunea...

@cris-mary-mersi din suflet, iubito, sigur o sa-mi fie de folos