luni, 18 iulie 2011

Trebuie doar să supraviețuiești

“Există bătălii pe care e bine să le ocoleşti; nu din teama că le-ai putea pierde, ci pentru că ai deveni ridicol câştigându-le.”

 O să ziceți ”Dada, clișeeee.”Da, da, clișee. Însă... de câte ori am încercat să ținem pe cineva aproape chiar dacă ne-am dat seama că nu dă doi bani pe noi?De câte ori am tratat pe cineva ca o prioritate, în vreme ce noi eram doar o...opțiune?(Sau nici măcar, dar hai să nu fim răi cu noi). 

Cine n-a pățit-o vreodată, mâna sus, să-l felicit și să-mi dea sfaturi. Cine n-a încercat să ceară puțin doar din frica de a nu fi egoist și a primit exact ce-a cerut, adică...foarte puțin, iarăși, mâna sus, moncher. Cine n-a zis ”Hai lasă, mai merge un pic, oamenii se schimbă” și s-a târât ca o mașină cu benzina pe roșu din seria ”Poate mai merge 20 de km” ca să tragă apoi forțat pe dreapta, iarăși, mâna sus. 

 Cine înțelege când zic că degeaba mă înțelegi dacă nu ai ochi să mă vezi?Cine înțelege când zic că degeaba ții la mine dacă nu ești mândru cu mine?E cineva?

 Cine înțelege când zic (folosindu-mă de-un citat) ”Aşa grăit-a fierul către magnet: -pe tine te urăsc cel mai mult, căci tu mă atragi, dar nu eşti destul de tare să mă ţii.”?

Și mai scriu 5 rânduri cu speranța că e cineva și care înțelege că niciodată nu trebuie să ceri puțin când oferi mult.Și nici invers. Trebuie să pretinzi de la ceilalți exact cantitatea de iubire, respect, încredere, stimă, prietenie pe care o oferi. 

 Am absentat big time cursul numit "cum să oferi jumătăți de măsură".În schimb am frecventat des cursul cu numele "cum să oferi totul".Din păcate. Eu habar n-am ce-i aia să oferi ”jumătate”.Nu știu ce e aia ”a iubi puțin”, a fi doar ”puțin prieten”. Și viața a devenit un mare business, as I said. Păcat că ieși cu el ba pe minus, ba pe plus.

 Dar închei, întrebându-vă?Ce-am fi fără momentele proaste?Niște amărâți de actori, falși, care lucrează pe salariul minim la circ, scârțâind pe-o roată ruginită....

Never love anybody who treats you like you’re ordinary.”

E cea mai bună lecție. Și-ar fi bine s-o știm toți. Păcat că dacă dăm lucrare din ea, luăm 4 cu brio.


 


14 comentarii:

Pumpkin Pie spunea...

Mi-a plăcut mult postarea asta, tocmai pentru că mă regăsesc de mai multe ori printre rândurile ei decât ar trebui.

De foarte multe ori oferi totul... până când apare o persoană care dă cu șutul la tot ce oferi tu. Și atunci începi să construiești bariere în jurul tău pe care cei pe care-i iubești n-ar trebui să le mai treacă încă o dată.
Recunosc, spre rușinea mea, că am încercat să țin pe cineva aproape chiar dacă, pentru acel cineva, eram aproape invizibilă.

Nu era nevoie de o postare ca asta să-mi dea curaj, dar a ta chiar mi-a plăcut și m-a ajutat să fac un pas în față. Și pentru asta îți mulțumesc. :)

Clau spunea...

Sunt in situatia asta in momentul asta. Ideea e ca oferi totul, primesti totul, pana intr-un punct, cand iti dai seama ca altcineva e pe primul plan. Ma intrebi daca doare? Nu mai stiu.

Anonim spunea...

uff..cata dreptate ai...cred ca toti am picat la materia asta odata in viata, dar cel mai important este ce faci dupa...daca repeti aceeasi greseala inseamna ca ai tu o problema, nu cei din jurul tau cu tine..ai tu cu tine. But u'r a smart girl si sunt sigura ca vei invata sa ceri mai mult, sa ceri inainte sa oferi, oricat de egoist ar fi acest gest. Si asta pt ca daca tu nu te pui pe primul loc..ghici ce? nimeni nu o sa o faca niciodata. Pupici..tina

Anonim spunea...

Cat de adevarat....din pacate eu ma regasesc in totalitate,am ridicat ambele maini sus :)Poate in cele din urma vom invata lectia.Stii cum se zice..."poti apara un om de oricine si de orice,de el insusi niciodata."
kisses

INTJ spunea...

"Păcat că ieși cu el ba pe minus, ba pe plus." ... da' cin' te obliga sa tii contabilitatea?

ca sa dau un exemplu dintr-un articol scris de-o tipa mai inspirata ca mine: orice mama spune atunci cand are primul copil ca il iubeste mai mult decat orice pe lumea asta (inclusiv decat pe "iubi" caruia i-a spus probabil acelasi "text" cu 9 luni inainte) ... pana cand il are si pe urmatorul ... moment cand, brusc, ii iubeste pe amandoi la fel.

so, daca "toata iubirea" (de care e in stare un om) e cantitatea X, aceasta, impartita la doi prunci va da X/2 ... in afara de cazul in care acceptam ca ea e infinita ... si atunci, implicit, n-ar trebui sa ne deranjeze nici daca mama respectiva ar mai iubi suplimentar inca o duzina de copii si vreo cativa "prieteni" (mai mult sau mai putin implicati sexual). sau?

Felicia spunea...

Pai "a trai" e sinonim cu "a supravietui". Niciodata n-ar trebui sa-ti lasi garda jos, pentru ca va fii mereu cineva tau si te va lovii, cat te astepti cel mai putin.

Chloe spunea...

Asa trag eu de o prietena de mult timp timp,in speranta ca...Dar ultima chestie pe care ne-a facut-o mie si altei persoane la inceputul verii a pus capac.Sper.

Cristina Cioba spunea...

@pumpkin-mersi din suflet!!!si...curaj si cat mai multi pasi inainte!

Cristina Cioba spunea...

@clau-nu te intreb daca doare..pt ca stiu...CHIAR DOARE...dar trecem peste toate, nu?:)

bine ai venit!

Cristina Cioba spunea...

@tina-asa e.pici o data, pici de doua ori, sa spunem ca poate fi si vina celui de langa tine care sa zicem ca e..."un mincinos bun".dar daca pici a 3a oara...apropos, era si o vb legat de asta: "daca un om te insala o data sa-i fie rusine.daca te mai inseala o data SA-TI fie rusine". nu?:)

bine ai venit la mine pe blog!

Cristina Cioba spunea...

@anonim-imi pare rau ca ai ridicat mainile sus.preferam sa nu fie nimeni care sa le ridice.dar cum ziceam, trecem peste tot.si fara dezamagiri, ce-am fi?mecanisme dezarticulate!

te pup, si bine ai venit, dca e primul comment!:*

Cristina Cioba spunea...

@intj-buna asta!:)) asa e...

Cristina Cioba spunea...

@felicia-asa e!si nici n-ai de ce sa lasi garda jos.dar sigur, cu o masura, totusi!

Anonim spunea...

Știi care e partea plină a paharului când dai totul într-o relație? Măcar nu-ți poți reproșa nimic după și știi că tu ai făcut tot ce ai putut pentru relația aia :)