luni, 25 martie 2013

Londra, m-am indragostit de tine

Asa cum v-am promis, o sa scriu acum despre calatoria pe care am facut-o la Londra. Spre deosebire de cea din Edinburgh, despre care v-am scris AICI, in Londra am avut 3 zile pline pentru a ajunge la toate atractiile pe care ni le-am propus.

Sa incepem cu biletele (desi iarasi nu este relevant, eu plecand tot din Aberdeen). Am platit 65 de lire, dus-intors cu Easy Jet. Am avut voie cu un bagaj de maxim 10 kilograme. Decent, pentru 3 zile. L-am umplut cand m-am intors, norocul a fost ca nu a fost cantarit, deoarece cel mai probabil depasise cu mult limita neismtirii. Magneti de frigider, haine, pantofi, suveniruri si cadouri, ziceam...

Hotelul. Am stat in Sudul Londrei, intr-o zona care se numeste Crystal Palace. Queen's hotel este numele hotelului si consider ca a fost perfect pentru ceea ce mi-am dorit eu. Am platit 90 de lire pentru 3 nopti (impartit la 2 persoane=45 de lire), in care am avut mic dejun inclus (irelevant, micul dejun insemna o felie de paine cu gem si o cafea). AICI aveti linkul hotelului, care a fost ideal. 5 minute pana la statia de metrou, deci super!

Transportul in Londra. Acest lucru este foarte important, fara mijloacele de transport in comun nu aveti nicio sansa, cu siguranta. Noi am facut asa: am cerut un DAY PASS, care a costat 8,50 lire si am avut acces la toate zonele Londrei (este impartita pe zona de metrou 1, 2, 3 si 4). A fost perfect, oricum nu ne trezeam sa plecam mai repede (nici nu aveai unde sa te duci, toate atractiile deschideau de pe la 9, 10 chiar)

In prima zi nu am avut din pacate timp de prea multa foiala, ne-am instalat in jur de ora 5. Am luat-o agale catre statia de metrou si ne-am oprit in centru. Am coborat la fix pentru ultimele minute de lumina ca sa putem sa ne fotografiem cu London Eye si imprejurimile.

Am intrat in cladirea in care se gaseau bilete pentru majoritatea atractiilor si ne-am asezat la rand. Am prins o oferta super: Madame Tussauds+ London eye cu 35 de lire, in conditiile in care separat ar fi fost in jur de 45. Super! Apoi ne-am asezat rabdatori la coada pentru London eye, care deja se luminase, fiind seara.

Odata ce ne-am vazut instalati intr-una din cabinele confortabile ale maretului London eye  am luat un loc pe bancuta impreuna cu ceilalti turisti si ne-am lasat suprinsi de maretia care se intindea in fata ochilor nostri si de multitudinea de lumini care de care mai vii.
In poza aveti una dintre privelistile din London Eye (aici am facut o multitudine de poze!)
  Dupa aceasta am luat-o agale catre hotel, dorindu-ne sa ne trezim foarte dimineata a doua zi pentru a continua aventura Londra.

Ziua 2. 
Ziua cu numarul doi ne-am decis sa o incepem vizitand Madame Tussauds, pentru care deja aveam biletele de cu o zi inainte. Ca sa ajungeti la Madame trebuie sa coborati la statia de metrou numita Baker street. Cand iesiti de la metrou faceti stanga si o tineti drept, madame este aproape, vreo 5 minute de mers pe jos. Am stat la o coada impresionanta, ce-i drept, dar care a mers in regula de rapid.
Madame Tussauds este un muzeu tare frumos. Puteti face poze cu toate statuile, cu conditia sa asteptati si sa ii respectati pe ceilalti care de asemenea doresc si ei sa faca poze. La anumite figuri de ceara (familia regala, Obama, etc) vi se vor face fotografii profesionale pe care dvs., alegeti daca sa le achizitionati sau nu la finalul turului (10 lire una, 15 doua, etc). Daca ma intrebati pe mine-nu merita.  Aici nu voi atasa poze, deoarece in toate apar si eu sau cineva care a fost in excursie- dar descoperiti singuri toate deliciile. Marylin, Audrey Hepburn, Robbin Williams, Einstein, Shrek, Rihanna sunt doar cateva nume!:) Plus ca spre deliciul meu, la sectiunea de groaza era si...Vlad Tepes!

Dupa ce am iesit din Madame Tussauds, am luat pranzul la un mic pub de vis-a-vis. A fost perfect in regula, preturi putin piperate, dar cu in jur de 13 lire am mancat o masa completa fiecare.

Apoi am luat-o agale catre urmatoarea destinatie: Shakespeare's globe's theatre. Ca sa ajungeti aici puteti cobori fie la London bridge, fie la Southwark. Am impresia ca noi am coborat la Southwark, insa am mai facut in jur de 15 minute pe jos. Eh, asta da tur! Am platit 14 lire fiecare, ca sa aflam istoria teatrului lui Shakespeare, minunatul teatru fara acoperis (din motive de economie), in care jucau spontan, vazuti de mii de oameni. Nu doresc a va da spoilere nici aici, ghidul este super si povestile sunt delicioase! Va atasez totusi o poza!


Dupa ce ati terminat turul oferit de ghid, vi se ofera accesul intr-un micut muzeu, in care gasiti costume, documente si asa mai departe. Nu m-am dat pe spate dupa muzeu, insa turul a fost superb!

Dupa asta am luat-o agale pe pod, ca sa ajungem pe partea cealalta la St Paul's cathedral. Din pacate- a fost prea tarziu ca s-o mai putem vizita insa am admirat-o de pe afara, este superba!

Hop in metrou...urmatoarea destinatie: faimosul Picadilly Circus! O zona minunata- aici am gasit si...pam pam: M&M's world. Un magazin dedicat bombonelelor colorate, cu figurinele mari, cu standuri intregi de bomboane si suveniruri. Intr-adevar, suvenirurile (tricouri, magneti de frigider, plusuri) sunt foarte scumpe, insa bombonelele sunt accesibile si ultra-bune:)
Dupa aceasta am luat-o agale iarasi catre metrou si am coborat la statia Oxford street, ca sa iesim pe strada faimoasa a Londrei, plina cu toate felurile de la magazine. Victoria's secret (ah, frumos tare!), Chanel, Prada, dar si Primark (cel mai accesibil magazin din UK dpdv al hainelor), Forever 21 (f accesibil din nou!), H&M, Pull&bear, etc. Mai bine uitam de strada asta ca am incarcat pungile, mainile, bagajul si am golit portofelul, hehe!

In ziua cu numarul 3 am facut un...tur al groazei! (Se pare ca nu ne putem abtine, insa de data aceasta a fost unul pe bune, nu ca in Edinburgh, hahaha). Se numeste London Bridge experience: London tombs.  Este la una dintre iesirile din London bridge tube station. Am platit 13 lire fiecare si ne-am...ingrozit! Chiar a fost scary dar si amuzant totodata si cu povestioare amuzante ale ghizilor deghizati si ei scary. Merita!

Apoi ne-am oprit la Buchkingam palace (nu se poate sa vizitati Londra si sa nu ajungeti acolo!). Minunat. Vremea in acea zi a tinut cu noi, a fost soare si caldut. Din pacate de aici nu am reusit sa gasesc nicio poza in care sa nu fiu si eu (suspectam ca-s narcisista, acum incep sa fiu sigura). Alaturi este Hyde Park, ditamai parcul, o splendoare verde. 

Strabateti parcul cu incredere ca sa iesiti la grandiosul Big Ben! 


Dupa asta am tras o vizita scurta in Trafalgar Square unde se afla si British Museum, ca apoi sa luam pranzul aproape de Trafalgar, unde am mancat cu reducere de student la in jur de vreo 10 lire.

Ne-am intors cu mare drag in zona cu London eye, unde am facut poze pe pod si ne-am vazut si compatriotii romani incercand sa fraiereasca poporu'britanic. Ia uitati ce minunatie de pe pod (sa va cumparati alune date prin caramel, yummy!)
Fiinda deja se facuse seara, ne-am intors pe Oxford Street (pentru si mai mult shopping, ce credeati?!), ca apoi sa ne retragem la hotel, trebuind sa plecam noaptea pentru a ajunge la aeroport in timp util.

Imi pare rau ca am avut doar 3 zile la dispozitie, mai erau lucruri pe care mi-as fi dorit teribil sa le vizitez,  nu am avut insa timp- deoarece ajungi destul de greu de la un obiectiv la altul si dureaza vizitele. Voi ati fost in Londra? Ce v-a placut?

8 comentarii:

Anonim spunea...

Postarea ta m-a făcut să mă reîndrăgostesc de Londra <3 Am vorbit cu prietenul meu și în iarnă sperăm să ajungem într-un mic concediu prin Anglia :)

morphine spunea...

Am fost si eu, dar doar o zi, asa ca mare lucru n-am vazut:(
Imi plac mult cizmele tale:D

Ramy's Blog spunea...

Eu am fost in Londra in perioada olimpiadei de anul trecut. Orasul frumos, multe atractii, super pt shopping. Mancarea oribila, abia asteptam sa ma intorc acasa, pana la urma m-am dat pe fructe de la supermarket. Hotelurile vechi si scumpe...destul de murdare. Acolo am vazut cei mai multi beti pe strada in week-end toti urlau pana dimineata pe strazi...si tot acolo am vazut cele mai multe fete imbracate oribil :))) Eu am stat 5 zile, dar sincera sa fiu 3 zile sunt mai mult decat suficiente. Pentru mine Londra face parte din locatiile "de vazut" cel putin o data in viata. Au fost alte capitale care personal mi-au placut mult mai mult.

Anonim spunea...

Inca ma urasc pentru faptul ca am ratat o vacanta de o saptamana la Londra, cu toaaate cheltuielile platite de sponsorii unui concurs..
Una dintre marile mele greseli..

Cristina Cioba spunea...

@andra- ma bucur tare iubito, abia astept sa vizitezi si tu sa schimbam opinii! merita, cu siguranta!

Cristina Cioba spunea...

@morphine-merci! daca te referi la cele cu tinte, sunt bershka:D pupici!

Cristina Cioba spunea...

@ramy- stiu cum e cu mancarea:))))) dar deja m-am obisnuit, locuind in aberdeen. hhhm....despre betivi: vino in aberdeen nitel si londra ti se pare lux:))))) intr-adevar uk-ul n-are nicio treaba cu stilul.

Ai dreptate, parisul e mai misto. si viena la fel! dar vb ta, o data in viata macar trebuie!

te imbratisez!

Cristina Cioba spunea...

imperfectgirl-pai de ceeeeeeeeeeee?