luni, 21 iunie 2010

Books, books, books...

Într-un moment în care m-a luat conştiinţa şi m-a tras de mânecă, am realizat că am de citit 2 serii de cărţi vara asta. Cele pentru clasa a 12a, date de doamna prof. de limba şi literatura română şi cele pentru admiterea la teatru. Mai exact, acelea sunt monoloage, câte-un personaj din fiecare carte, dar eu am decis să citesc toate cărţile, pentru a putea înţelege personajele. Şi atunci vine aşa:

 Pentru şcoală, proză:
  •  Ultima noapte de dragoste, întâia noapte de război- Camil Petrescu 
  •  Enigma Otiliei- George Călinescu
  • Moromeţii-Marin Preda
  • O scrisoare pierdută-Ion Luca Caragiale
  •  Iona-Marin Sorescu 
  •  Scaunele-Eugene Ionesco
  •  Jocul Ielelor-Camil Petrescu

Poezie, volume de:
  •  Alexandru Macedonski
  •  Octavian Goga
  •  George Coşbuc
  •  George Bacovia
  •  Tudor Arghezi
  •  Lucian Blaga
  •  Ion Barbu
  •  Nichita Stănescu 
  •  Ion Pillat
  •  Vasile Voiculescu 
  •  Marin Sorescu 
  Şi acum lista pentru admitere:
  •  Agamemnon-Lucius Annaeus Seneca
  • Macbeth-William Shakespeare
  • Să îmbrăcăm pe cei goi-Luigi Pirandello
  •  Neînţelegerea-Albert Camus
  • Pescăruşul-A.P. Cehov
  • Salomeea-Oscar Wilde
  • A douăsprezecea noapte-William Shakespeare
  • Bădăranii-Carlo Goldoni
  • Începem-Ion Luca Caragiale
  • Ubu rege-Alfred Jarry
  • Pantofăreasa năzdrăvană- Federico García Lorca
  • Cântăreaţa cheală-Eugène Ionesco
Personajele sunt:
  •  Cassandra din Agamemnon 
  • Lady Macbeth din Macbeth 
  • Ersilia Drei din Să îmbrăcăm pe cei goi 
  • Martha din Neînţelegerea
  •  Nina Mihailovna Zarecinaia din Pescăruşul 
  •  Salomeea din Salomeea 
  •  Viola din A douăsprezecea noapte
  •  Felice din Bădăranii de Carlo Goldoni
  •  Doamna (O doamnă abracadabrantă) din Începem 
  •   Madam Ubu din Ubu rege 
  •  Pantofăreasa din Pantofăreasa năzdrăvană 
  •  Mary din Cântăreaţa cheală 
 Buuun şi cam atât. Cărţile astea trebuiesc citite. Iar după ce termin cu cititul, am de gând să învăţ monoloagele, ca apoi să încep să lucrez pe ele. Monoloagele, pe site-ul lor, sunt afişate gen: de la pagina x, la pagina y. Deci sunt bine determinate. Dacă facem o numărătoare, sunt cam 30 de cărţi. Dar unde se pune că la unii autori, sunt mai multe volume de poezii, în jur de 35.
 Concluzia numărul unu: Dacă nu mă apuc de citit, o să fie trist.
 Concluzia numărul doi: NU mai am timp de citit nicio altă bălărie, pe lângă astea.
 Concluzia numărul trei: Până la data de 20 iulie, MAXIM, bibilografia pentru şcoală trebuie citită.
 Concluzia numărul patru: Eu m-am pus cu burta pe carte. Am plecat la bibliotecă.

 Încerc să mă structurez şi să fac rost de cărţile necesare... :) Promit!
 Mi-aş dori un loc de citit ca...

ăsta... sau ca ăsta...

 Îmi pare extrem de rău, nu pot menţiona sursa pozelor, pentru că nu mai ştiu de unde le-am luat... Aşa că dacă le recunoaşte cineva, să lase un comment.Mii de scuze!

LATER EDIT: Am căutat amărâtul ăla de stick de memorie, timp de 30 de min, neîncetat, ca să-l găsesc apoi în penar. E oprit gazul, deci s-a dus naibii omleta şi cafeaua mea...

9 comentarii:

Anonim spunea...

pai nah.,.succes in citire:D

Alexandra spunea...

Ultima noapte de dragoste, intaia noapte de razboi si Enigma Otiliei mi-au placut foarte mult...poeziile din clasa a 12-a pe mine cel putin m-au terminat, nu mi-au placut de niciun fel...hmmm, interesanta lista ta pentru admitere, dupa ce termin cu bacul am sa ma pun si eu pe citit si am ochit cateva titluri :p

Anonim spunea...

Pfiuuu... ce gand la gand cu Balaurita!... Cele doua carti au fost cam singurele care "m-au furat" cu adevarat in liceu.
In alta dezordine de idei, nu stiu cum ar putea Sadoveanu sa concureze cu Alexandre Dumas la treburi de-astea cavaleresti. :)

Cristina Cioba spunea...

mie ultima noapte lala si enigma nu mi-au placut chiar deloc...

Anonim spunea...

net avto [url=http://www.varcevanje.info]najugodnejše varcevanje[/url]

Anonim spunea...

kam vložiti denar 2012 [url=http://www.ilirikadzu.info]ilirika dzu[/url]

Anonim spunea...

[url=http://buypropeciaonlinerx.com/#21283]generic propecia[/url] - propecia 5 mg , http://buypropeciaonlinerx.com/#832 buy generic propecia

Anonim spunea...

Full Reviews Of More Than 1000 Celebs On Celebrity Pictures Free. [url=http://currenteventsarticles.org/435164/celebrity-stolen-movies/]currenteventsarticles[/url]

Unknown spunea...

Buna.. poti sa ma ajutii?? studiez si eu la scoala de arte simplu iar pentru examen am de pregatit un monolog, am vazut si kred ka mi-am dat seama ca leai citit..?? nu le ai cumva si akum???